OLEN pitkän ha…

Kuva

OLEN pitkän harkinnan jälkeen päättänyt lähteä mukaan Espoon kunnallispolitiikkaan.

Olisin mielelläni ollut ”vain” koulupoliitikko, mutta monien lasten, nuorten ja perheiden hätä on siksi suuri, että omasta mukavuudesta on niiden tingittävä, joilla on voimia.

Ensimmäinen tavoitteeni on tulla asetetuksi kunnallisvaaliehdokkaaksi. Sillä polulle ensimmäinen porras oli liittyä puolueeseen. Se on hoidettu. 

Seuraava porras on katsoa, kelpaanko demareille valtuustoehdokkaaksi.

Kuka olen?

Olen Martti Hellström, kesällä 58-vuotias espoolainen, espoolaisen Auroran alakoulun rehtori ja kasvatustieteen tohtori. Olen ollut töissä opetusalalla 34 vuotta ja niistä rehtorina samassa koulussa 22.

Valmistuin Helsingin OKL:lta luokanopettajaksi vuonna 1977. Jatkoin sen jälkeen opintoja työn ohessa. Kasvatustieteen väitöskirjani (2004) käsitteli koulujen kehittämishankkeissa viisaaksi osoittautunutta muutosotetta.

Oman työni ohessa olen päätoimittanut Luokanopettajaliiton julkaisemaa Luokanopettajalehteä vuodesta 1994 alkaen. Niinikään vedän jo 22. ”Luokanopettajan päiväkirjaa” tuottanutta työryhmää.

Järjestökokemusta minulla on ennen muuta Luokanopettajaliitosta ja OAJ:sta. Olen OAJ:n valtuuston jäsen. Puoluetoiminta on minulle aivan uusi haaste. Olen ollut koulupoliitikko en puoluesellainen. Olen valmis opettelemaan uudenlaisen tavan ajatella.

Minulla on ollut etuoikeus olla mukana useassa oppimateriaalityöryhmässä tuottamassa oppikirjoja äidinkieleen, historiaan, kansalaistaitoon ja uskontoon sekä oheismateriaalia mm. terveys- ja sanomalehtikasvatuksen sekä aihekokonaisuuksien opetuksen tueksi.

Kuulun Suomen tietokirjailijoihin. Tuoreimmat julkaisuni ovat PS-Kustannuksen julkaisemat ”Sata sanaa opetuksesta” (2008) ja sen sisarteos ”Sata sanaa kasvatuksesta” (2010). Kirjoitan parhaillani sarjan kolmatta julkaisua ” Sata suurta kasvattajaa”.

Olen kouluttautunut vuosina 2004-2005 Opekossa oppilaitosjohdon kouluttajaksi ja Microsoftin
PiL-hankkeessa Fullan-fasilitaattoriksi. Olen saanut johtaa neljää Opekon pitkäkestoista uusille rehtoreille tarkoitettua peruskoulutusohjelmaa. Olin Suren Pro Rexi – 2015-koulutuskiertueen pääkouluttaja. Opetusharjoittelua olen ohjannut sekä kenttäkouluilla että harjoittelukoululla.

Minulla on vaimo ja kolme aikuista lasta. Rakkaimmat harrastukseni ovat kouluteatteri, opettajabändi ja vespailu.

Minut tavoittaa kätevimmin sähköpostitse martti.hellstrom (at) iki.fi

Jätä kommentti

Ei kommentteja.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Jätä kommentti